[021 66 56 92 02]

      مارا دنبال کنید 

[3000 82 88 48]

| جدیدترین پرونده ها |
پرسه در ملکوت
ورزش، نرمش، زندگی
بوی ماه مدرسه
به‌ نام وطن
ساکنین طبقات میانی
خانه امن
بررسی تاریخچه و تئوری‌های تبلیغات نوین
همانطور که برنایز را با نام پدر علم روابط‌عمومی یاد می‌کنیم، باید او را بنیان‌گذار پدیدۀ مصرف‌گرایی و تبلیغات گمراه‌کننده نیز بدانیم. برنایز به شرکت‌های بزرگ اقتصادی مشاوره داد که باید ازطریق مرتبط‌کردن کالاهای انبوه تولیدشده با امیال ناخودآگاه افراد، آن‌ها را به چیز‌هایی که نیاز ندارند متمایل کرد. به‌این‌ترتیب، به آن‌ها حسی را القا کرد که از آن احساس رضایت کنند.
گفتگو با دکتر نیلوفر شادمهری| دکترای طراحی محصول از فرانسه
تشویق به مصرف و همچنین پرورش دادن افراطی حس تنوع طلبی از مهم‌ترین مواردی است که در طراحی محصولات برای مصرفکنندۀ مدرن، به شدت مورد توجه طراحان امروزی قرار می‌گیرد. طراحی یا بسته‌بندی کالا به‌تنهایی می‌تواند نوعی تبلیغ برای کالایی به حساب بیاید؛ تبلیغی که توسط طراحان صنعتی به مصرف‌کنندگان آن کالا ارائه می‌شود و ازطریق عوامل متفاوت، سعی در جذب خریداران و انتخاب شدن آن کالا در رقابت با انبوه کالاهای مشابه را دارد. برای شناختن بهتر این عوامل به سراغ خانم دکتر شادمهری، استاد تخصصی رشتۀ طراحی صنعتی دانشگاه هنر تهران رفتیم و با او به گفت‌و‌گو نشستیم.

درخت پرونده

پرسش و پاسخ پرونده(با توجه به سوال زیر جهت تکمیل مسیر پرونده پرسش و پاسخ خود را مرقوم فرمایید)
دوشنبه 13 آبان 1392 ساعت 18:19 2013-11-4 17:19:13
شناسه مطلب : 237

تبلیغات چگونه در ما احساس نیاز به یک کالا را به وجود می آورند؟ چگونه می شود از بروز این احساس نیاز جلوگیری کرد و با آن مقابله نمود؟

(لطفا نظرات خود را در قسمت پایین «دیدگاه» وارد کنید)

دیدگاه کاربران

سلام هم سایتتون هم مطالبتون عالیه. دیوانه کنندست -این همه غفلت -ای کاش یه دکمه ریست داشتیم مارو به اصلمون برمیگردوند .

سلام ممنون از سایت خوبتون من که هر وقت به چیزی احتیاج پیدا کنم خودم میرم دنبالش، این ایجاد نیازهای الکی که گاهی هم در مخیله مان هم نمی گنجید واقعا معنای زندگی درست و آرامش خیال رو از همه گرفته، چون مدام چیزای جدید و درگیری فکری شدید که اصلا اجازه ی اندیشه برای تصمیم به رشد زندگیمون رو ازمون گرفتن شدیم برده ی تبلیغات.

به نظرم تبلیغات برای فروش کالای مد نظر خود هر روشی را به کار می برد تا ما در ناخوداگاه احساس نیاز به آن کالا را داشته باشیم. تنها کاری که لازم است برای جلوگیری از این فریب انجام داد شناختن محتویات ناخودآگاهمان و تصمیم خودآگاهانه است!