[021 66 56 92 02]

      مارا دنبال کنید 

[3000 82 88 48]

| جدیدترین پرونده ها |
پرسه در ملکوت
ورزش، نرمش، زندگی
بوی ماه مدرسه
به‌ نام وطن
ساکنین طبقات میانی
خانه امن
چرا کودکان و نوجوانان به غذاهای صنعتی بیشتر رغبت نشان می‌دهند؟
ذائقه‌های بی‌تربیت! یکی از چالش‌هایی که همواره در نهادینه کردن تغذیه ارگانیک با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، فقدان جذابیت این غذاها به ویژه برای کودکان، نوجوان‌ها و جوان‌ها است، درحالی‌که غذاهای صنعتی هم دارای بسته‌بندی‌های اشتهاآوری هستند، هم در تهیهٔ آن‌ها به مقدار قابل‌توجهی از طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌ها و معطر کننده‌ها استفاده می‌شود، درحالی‌که زرق‌وبرق تبلیغات چه در بسته‌بندی‌ها و چه باب ذائقه تولید کردن این غذاها کمتر در تبلیغ و عرضه غذاهای ارگانیک به چشم می‌خورد. پس اگر می‌خواهیم دراین‌باره تحولی صورت گیرد چند کار را هم‌زمان باهم باید پیش ببریم:
ارگانیک‌خوارها چه سهمی‌از قفسه سوپرمارکت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند؟
با همسرم سبد خریدمان در فروشگاه شهروند را نیمه پر کرده‌ایم. اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم نیمی ‌از یک نیمه، یا یک چهارم پر. راستش کمی ‌هم احساس شرم ‌می‌کنیم چون وقتی ‌می‌آییم این‌جا معمولا آدم‌هایی را ‌می‌بینیم که سبدهایشان را یک کوه دماوند کوچک کرده‌اند، پر از کنسروها و غذاهای آماده و یخ زده. احساس شرم‌مان را با این حس تلافی ‌می‌کنیم: «مگر قرار است سونا‌می‌بیاید؟ یا یک قحطی بزرگ در راه است؟» از کنار بسته‌های کباب کوبیده منجمد ‌می‌گذریم. همسرم ‌می‌پرسد واقعا کسی هم پیدا ‌می‌شود که کباب کوبیده منجمد بخرد و بخورد؟ من هم تردید دارم اما حتما پیدا ‌می‌شود که این محصول به بازار عرضه شده است، مثل بطری‌های چای سرد.